مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

اولین وعده عملی نشده دولت روحانی چیست؟

مهر آمد اما از داروی رایگان برای بیماران خاص خبری نیست
اولین وعده عملی نشده دولت روحانی چیست؟
بیماران کشور این روزها حال و روز خوشی ندارند.گرانی و کمبود دارو از یک طرف و افزایش هزینه...
پارسینه-گروه اقتصادی: بیماران کشور این روزها حال و روز خوشی ندارند.گرانی و کمبود دارو از یک طرف و افزایش هزینه های درمان و بیمارستان ها از طرف دیگر عرصه را برای بیماران تنگ کرده است.
هر چند پیش از تحریم ها نیز خدمات پزشکی  و دارویی در کشور چندان ارزان نبود وبیمه ها نیز دردی از بیماران به خصوص بیماران خاص دوا نمی کرد اما این روزها کار برای بیماران مشکل تر شده است تا جایی که بسیاری در خانه ها انتظار مرگ را می کشند چرا که پولی برای دوا و درمان ندارند.
در این میان خبری خوشحال کننده و امیدوارکننده از سوی دولتی ها اعلام شد.خبر این بود: "داروهای بیماری های خاصرایگان می شود."
خبری که امید به زندگی طبیعی را به دل های بیمار هموفیلی ها، ام اسی ها،بیماران کلیوی  و ... بازگرداند اما پای عمل که رسید تکذیب ها اغاز شد!
در حالی که قرار بود از اول مهر ماه داروهای بیماری های خاص با وعده رئیس سازمان تامین اجتماعی رایگان شود اما حالا با گذشتن  نزدیک به 10 روز از مهر ماه این اتفاق نیافتاده و  وزیر بهداشت که خود بودجه این دارو‌ها را تامین و به بیمه‌ها داده است در مقابل شنیدن این خبر متعجب می‌شود و درنهایت روسای انجمن‌های بیماران خاص هرگونه خبری درباره رایگانی داروهایشان را تکذیب می‌کنند.
در این میان معاون درمان سازمان تامین اجتماعی  با وجود اظهار بی اطلاعی وزیر بهداشت، از فهرست 136 قلم داروی بیماری‌های خاص که قرار است به‌صورت رایگان دراختیار بیماران تحت پوشش تامین‌اجتماعی قرار بگیرد خبر داده و گفته: این لیست برای داروخانه‌ها ارسال شده تا آنها را در اختیار بیماران خاص قرار دهند.
به گفته هدایت‌ا... ادیب‌نیا، تاکنون 400 میلیارد تومان از اعتبار وزارت بهداشت به سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شده است که 49 درصد آن سهم سازمان تامین‌اجتماعی شد؛ اما وزیر بهداشت هرگونه خبر رایگان شدن این داروها را تکذیب کرده است و ناممکن دانسته.
همین چند روز پیش بود که آقای وزیر گفته بود: من از رئیس سازمان تامین‌اجتماعی خواهش می‌کنم مطالبی را بگوید که قادر به انجام آن است.
این یعنی هاشمی  بودجه‌ای برای پرداخت تفاوت قیمت داروهای بیماران خاص به بیمه‌ها پرداخت نکرده است.
از سوی دیگر از سوی معاون وزیر بهداشت عنوان شده بود که تنها داروهای ایرانی بیماریه های خاص عضو تامین اجتماعی رایگان می شود و سخنان رئیس این سازمان درست بیان نشده است!
با این حال نه داروهای ایرانی بیماران خاص، مثل بیماران هموفیلی، تالاسمی، کلیوی و ام اس  و نه داروهای خارجی رایگان شد اگرچه گفته می‌شود که از چند روز گذشته پخش داروی رایگان در داروخانه ها آغاز شده است!
در این میان اگر سری بهداروخانه های کشور بزنید و سراغ از داروی رایگان بگیرید تنها با تعجب مسئل داروخانه مواجه می شوی که از همه جا بی خبر است و روسای انجمن های بیماری های خاص نیز همواره تاکید می کنند که خبری از داروی رایگان نیست و این وعده ای اجرایی نشده است که تنها برای مدتی کوتاه امید را به خانه بیماران بازگردانند!
در هر حال باید منتظر ماند و دید در نهایت  چه آینده ای برای بیماران خاص و داروهایشان رقم خواهد خورد و سرانجام این وعده اجرایی خواهد شد یا خیر؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 796 زمان: 12:44 تاريخ: چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:وعده های دولت, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت